15 ani de la încheierea contractului de execuţie a Autostrăzii Transilvania. Câţi kilometri s-au realizat?

Autostrada Transilvania, deschisă circulaţiei în urmă cu aproape zece ani, are, după un deceniu, mai puţin de 80 de kilometri, iar cele două sectoare date în folosinţă nu sunt legate între ele.

Astfel, dacă în prezent cel mai lung tronson continuu din Autostrada Transilvania măsoară aproximativ 61 km (între Câmpia Turzii şi Nădăşelu), la finele acestui an ar urma să aibă aproximativ 108 km şi să lege Nădăşelu de Ungheni.

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania au fost inauguraţi în decembrie 2009 de Emil Boc, premier interimar la acea dată.

Guvernul Adrian Năstase aproba, la data de 18 noiembrie 2003, prin OUG 120 „demararea procedurii de negociere cu o singură sursă cu firma Bechtel International Inc. în vederea încheierii contractului de proiectare, construire şi finanţare a Autostrăzii Braşov – Cluj – Borş”. Contractul avea o valoare de 2,25 miliarde de euro, iar autostrada era împărţită în 8 secţiuni, urmând să includă realizarea a 19 noduri rutiere, 300 de poduri şi 73 de pasaje.

Lucrările pe Secţiunea 2B (Câmpia Turzii – Gilău) şi pe Secţiunea 3C (Suplacu de Barcău – Borş) au început în iunie 2004, iar prima porţiune, de 42 de kilometri, a fost inaugurată pe 1 decembrie 2009. Până la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, aceştia au mai construit încă 10 kilometri.

Contractul cu Bechtel a fost reziliat în 30 mai 2013, an în care autostrada ar fi trebuit să fie finalizată, iar construcţia autostrăzii a fost reatribuită pe tronsoane. În total, către compania Bechtel s-a plătit suma de aproximativ 1,5 miliarde euro, deşi lucrările au ajuns la aproximativ 20% din întreaga autostradă.

 

Recommended For You

About the Author: Seserman Alin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.