În august, ministrul Liviu Pop, a interzis utilizarea auxiliarelor didactice, iar în octombrie a aprobat 3361 dintre ele și urmează încă 1464

Legea Educației Naționale din 2011 a dat cadrelor didactice libertatea de a-și alege auxiliarele după care vor lucra la clasă cu elevii, cu precizarea că acestea trebuie să fie avizate de către Ministerul Educației Naționale.
În 9 august, ministrul educației, Liciu Pop, a emis un ordin prin care interzicea toate materialele didactice auxiliare. ,,Toate mijloacele de învățâmânt curiculare și auxiliare trebuie revizuite. Niciun material auxiliar nu mai este valabil”, a declarat atunci Pop.

În urmă cu o săptămână, Ministerul Educatiei, condus de același Liviu Pop, a aprobat de curând, utilizarea a 3.361 de auxiliare didactice. Alte 1.464 de auxiliare sunt în acest moment în procedura de aprobare.

Lista celor 3.361 de titluri e dominată de materiale în limbi străine, dar apare și Gazeta Matematică. De remarcat absența aproape totală a auxiliarelor românești, cu câteva excepeții. Lista a fost validată de comisia constituită prin ordinul de ministru nr. 4.576/09.08.2017.

Deși în acest moment această listă nu este încă definitivată în totalitate, iar elevii din clasele Pregătitoare (unde nu există manuale) nu au – legal – materiale didactice după care să învețe, demnitarul a susținut pe 26 octombrie 2017 faptul că: „Eu nu sunt convins că astăzi tot ce se fotocopiază, tot ce se folosește la școală este în regulă din punct de vedere al programei școlare“. În plus, această întârziere are repercusiuni serioase îndeosebi pentru clasele pregătitoare sau grădinițe, unde nu se utilizează manuale, ci numai materiale didactice ajutătoare (fișe sau caiete de lucru individual, cărți de colorat, planșe), precum şi pentru clasele a VI-a – a XII-a unde nu există manuale în conformitate cu programele școlare în vigoare, conform didactic.ro.

Așadar, învățământul românesc se confruntă cu un paradox: în absența unor auxiliare avizate în mod oficial, în condițiile în care profesorii/ învățătorii nu au materiale didactice după care să lucreze, ministrul Pop nu acceptă materialele fotocopiate – materiale ce reprezintă, în fapt, soluții de compromis la care au apelat cadrele didactice pentru ca elevii să nu piardă, totuși, un semestru întreg de școală.

 

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.