Simularea la disciplina Matematică, ce a avut recent loc, arată, încă o dată, gravele probleme cu care se confruntă învățământul românesc.
Calitatea foarte slabă a manualelor și auxiliarelor școlare (multe dintre acestea din urmă distribuite de fel de fel de neaveniți în slujba unor edituri pe care nu le evaluează cu adevărat nimeni), actul neperformant și neatractiv al predării acestei științe sunt doar câteva cauze care conduc la aceste rezultate rușinoase.
Rezultatele simulării Evaluării Naționale arată că, la Matematică, peste 57% (adică peste jumătate) dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note cuprinse între 1 și 4,99 (adică sub nota de trecere, 5).
Datele mai arată că 82,67% dintre elevi au note sub 7, 14,62% au obținut note între 7 și 9, după cum doar 2,65 dintre elevi au obținut note între 9 și 10.
Doar 91 de elevi au reușit să obțină punctaj maxim la Matematică, procentul reprezentând un infim 0,06% din numărul total de copii care au susținut proba.
Totalul elevilor prezenți la Simularea Evaluării Naționale Matematică februarie 2024 a fost de 163 683.