Banca Transilvania a intrat pe piața bancară a Republicii Moldova prin achiziția Victoriabank

Banca Transilvania a devenit actionar al Victoriabank, a treia cea mai mare banca din Republica Moldova, având o participație de peste 66% împreună cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. BT si BERD sunt acționari majoritari ai Victoriabank și parteneri strategici pentru  susținerea antreprenorilor și economiei Republicii Moldova.

Este pentru prima oară in ultimii 10 ani când o bancă din afara Republicii Moldova investește pe această piață, BT deschizând astfel drumul investițiilor în țara vecină.

Banca Transilvania a anunțat în noiembrie 2017 planul de a investi în Republica Moldova, iar între timp a primit aprobarea pentru achiziție din partea autorităților de supraveghere din România și Republica Moldova – Banca Națională a României, Banca Națională a Moldovei și Consiliul Concurenței din Republica Moldova.

Prioritățile Băncii Transilvania pentru Victoriabank, ca acționar împreună cu BERD, sunt următoarele:

  • Susținerea mediului de afaceri privat din Republica Moldova, în special sectorul IMM și micro;
  • Dezvoltarea unei palete cât mai variate de produse și servicii pentru persoanele fizice;
  • Alinierea culturii organizaționale și guvernantei corporatiste Victoriabank la cele ale Grupului Financiar Banca Transilvania;

 

  • Implicare în dezvoltarea personală și profesională a persoanelor cu spirit intreprinzător din Republica Moldova prin întâlniri și cursuri organizate de BT Club, prin care sunt oferite ocazii și oportunităti de învățare și de networking;

 

Victoriabank are aproape 30 de ani de activitate, 540.000 de clienți, 1.400 de angajați și aproape 100 de sedii. Este protagonista unor premiere notabile pe piața bancară locală, cum sunt: primul card emis, primul bancomat, primul POS și primele carduri premium. Victoriabank se remarcă, de asemenea, prin activitatea de carduri: cu 285.000 de carduri, are peste 17% cota de piață, iar ca rulaj cu cardul la comercianți, are peste 37% din piață. Banca se bucură de un grad foarte ridicat de încredere din partea clienților: are cel mai ridicat nivel al depozitelor raportate la totalul activelor din întreaga piață din Republica Moldova, de 80%, iar raportul credite/depozite este cel mai redus de pe piață, de 39%.

Banca Transilvania, a doua cea mai mare bancă din România, are 2,2 milioane de clienți, peste 7.000 de persoane în echipă și peste 500 de sedii. BT este Banca Oamenilor Intreprinzători, cu peste 250 de mii de clienți persoane juridice, iar o treime din firmele nou înființate în România in 2017 alegănd să lucreze cu Banca Transilvania. BT este liderul pieței cardurilor, cu 3 milioane de carduri emise, cu care au loc peste 1 milion de tranzacții/zi. Banca Transilvania a acordat în ianuarie – septembrie 2017 aproape 140.000 de credite noi persoanelor fizice, IMM-urilor și celor din zona Corporate, în valoare totală de peste 9 miliarde lei. Strategia sa este susținută de acționari internaționali puternici, cum este BERD și IFC – Banca Mondială.

Grupul Financiar Banca Transilvania este prezent în Republica Moldova de acum 10 ani, când a lansat compania BT Leasing MD, lider de piață în zonă ca valoare a finanțărilor de mijloace fixe acordate în leasing.

Banca Transilvania a devenit acționar al Victoriabank, a treia cea mai mare bancă din Republica Moldova, având o participație de peste 66% împreună cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. BT și BERD sunt acționari majoritari ai Victoriabank și parteneri strategici pentru  susținerea antreprenorilor și economiei Republicii Moldova.

Este pentru prima oară în ultimii 10 ani când o bancă din afara Republicii Moldova investește pe această piață, BT deschizând astfel drumul investițiilor în țara vecină.

Banca Transilvania a anunțat în noiembrie 2017 planul de a investi în Republica Moldova, iar între timp a primit aprobarea pentru achiziție din partea autorităților de supraveghere din România și Republica Moldova – Banca Națională a României, Banca Națională a Moldovei și Consiliul Concurenței din Republica Moldova.

Prioritățile Băncii Transilvania pentru Victoriabank, ca acționar împreună cu BERD, sunt următoarele:

  • Susținerea mediului de afaceri privat din Republica Moldova, în special sectorul IMM și micro;
  • Dezvoltarea unei palete cât mai variate de produse și servicii pentru persoanele fizice;
  • Alinierea culturii organizaționale și guvernantei corporatiste Victoriabank la cele ale Grupului Financiar Banca Transilvania;
  • Implicare în dezvoltarea personală și profesională a persoanelor cu spirit intreprinzator din Republica Moldova prin întâlniri și cursuri organizate de BT Club, prin care sunt oferite ocazii și oportunitati de învățare și de networking;

 

Victoriabank are aproape 30 de ani de activitate, 540.000 de clienți, 1.400 de angajați și aproape 100 de sedii. Este protagonista unor premiere notabile pe piața bancară locală, cum sunt: primul card emis, primul bancomat, primul POS și primele carduri premium. Victoriabank se remarcă, de asemenea, prin activitatea de carduri: cu 285.000 de carduri, are peste 17% cota de piață, iar ca rulaj cu cardul la comercianți, are peste 37% din piață. Banca se bucură de un grad foarte ridicat de încredere din partea clienților: are cel mai ridicat nivel al depozitelor raportate la totalul activelor din întreaga piață din Republica Moldova, de 80%, iar raportul credite/depozite este cel mai redus de pe piață, de 39%.

Banca Transilvania, a doua cea mai mare bancă din România, are 2,2 milioane de clienți, peste 7.000 de persoane în echip și peste 500 de sedii. BT este Banca Oamenilor Intreprinzători, cu peste 250 de mii de clienți persoane juridice, iar o treime din firmele nou înființate în România în 2017 alegând să lucreze cu Banca Transilvania. BT este liderul pieței cardurilor, cu 3 milioane de carduri emise, cu care au loc peste 1 milion de tranzacții/zi. Banca Transilvania a acordat în ianuarie – septembrie 2017 aproape 140.000 de credite noi persoanelor fizice, IMM-urilor și celor din zona Corporate, în valoare totală de peste 9 miliarde lei. Strategia sa este susținută de acționari internaționali puternici, cum este BERD și IFC – Banca Mondială.

Grupul Financiar Banca Transilvania este prezentă în Republica Moldova de acum 10 ani, când a lansat compania BT Leasing MD, lider de piață în zonă ca valoare a finanțărilor de mijloace fixe acordate în leasing.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.