Cancerul și corupția: În România, e vorba de aceeași bătălie

„O fostă jurnalistă și un fost bancher au creat una dintre cele mai proeminente ONG-uri din România. Poate popularitatea lor să se transforme în voturi?” – Așa începe articolul din Politico, publicat pe 7 februarie, care își propune să facă portretul coordonatorului campaniei pentru alegerile europarlamentare din partea PLUS, Vlad Voiculescu, pornind de la începuturile carierei sale și continuând cu implicarea sa în lupta împotriva cancerului, alături de Melania Medeleanu, dar și împotriva corupției din România.

„Sunt foarte îngrijorat cu privire la ce se va întâmpla cu această țară dacă generația mea nu va face un efort. Cu toții trebuie să facem un efort, chiar dacă uneori, pentru mulți dintre noi, ar fi mai ușor să renunțăm și să ne găsim un job frumos în altă parte în Europa.

Această țară riscă să se îndrepte în direcția greșită, făcând imposibilă viața tuturor celor care își doresc să trăiască într-o societate liberă și democratică. Aceasta este problema. Soluția poate fi doar una politică, ce poate fi atinsă doar prin vot”, a explicat Vlad Voiculescu pentru Politico.

Sondajele de opinie realizate în ianuarie arată că susținerea pentru PLUS a crescut de la 6% la 8%, notează Politico. Șansele lui Vlad Voiculescu în cursa pentru Primăria Capitalei vor depinde, în mare măsură, dacă va putea să îi împiedice pe ceilalți contracandidați să împartă votul opoziției și dacă va reuși să îi mobilizeze pe tineri să iasă la vot. Dar într-o țară cufundată în corupție, campania lui Vlad Voiculescu de mare anvergură îi creează inamici puternici, punctează aceeași sursă.

Înainte de implicarea sa în politică, Vlad Voiculescu s-a făcut remarcat altfel.

La finele lui 2017, MagiCAMP a strâns peste 600 de voluntari, printre care s-au numărat și cele mai mari celebrități din România, care s-au așezat rând pe rând pe un scaun de spital, amplasat într-o vitrină a unei galerii de artă, până când 100.000 de oameni au donat câte 2 euro lunar pentru a construi MagicHOME, un bloc în apropierea principalului spital din București oncologic, pentru familiile care veneau de departe pentru a avea acces la tratament.

Campania a devenit virală, ajungând la peste 66% din utilizatorii de Facebook din România, și a strâns, până în prezent, peste un milion de euro.

Vlad Voiculescu speră să reitereze aceeași vizibilitate și entuziasm odată cu candidatura sa.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.