DIN TRANSILVANIA, POLITICĂ, ECONOMIC

Cea mai mare licitație de autostradă lansată vreodată în România: Peste 1 miliard de euro pentru lotul 3 al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Primul tunel montan de autostradă din România va fi construit pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu. Cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu au fost scoși la licitație pentru o valoare cuprinsă între 1,1 și 1,2 mld de euro, cea mai mare licitație ca valoare lansată vreodată de CNAIR. Contractul, cu o durată de proiectare și execuție de minim 45 de luni și maxim 77 de luni, prevede realizarea dublului tunel de 1,7 km de la Poiana, a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări. Procedura lansată de CNAIR prevede inițial o preselecție a constructorilor, cei care demonstrează că au experiența necesară și posibilitățile de a prelua un astfel de contract.

CNAIR a publicat în SEAP procedura de licitație restrânsă de proiectare și execuție a lotului 3 din autostrada A1 Sibiu – Pitești. Realizarea celor 37,4 km de autostradă de la Tigveni la Cornetu presupune o valoare estimată între 5.324.779.469,00 și 5.807.870.404,00.
Data pentru depunerea ofertelor este 10 noiembrie, însă procedura prevede practic o precalificare a constructorilor în funcție de o serie de criterii care țin de experiența pe diverse tipuri de lucrări, precum tuneluri de autostradă sau pasaje.

CNAIR dă punctaje diferite constructorilor care oferă timpi de proiectare și execuție mai mici pornind de la maximul de 77 de luni.

Lucian Bode, ministrul transporturilor: Facem pași importanți spre construirea primei autostrăzi care va străpunge Carpații şi care va dezvolta şi stimula economia României.

După vestea bună pe care am primit-o, de curând, din partea Comisiei Europene care a deblocat finanțarea în cuantum de 875,5 milioane euro din Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, astăzi a fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 Cornetu-Tigveni din această autostradă. O secțiune dificilă, în lungime de 37,4 km și cu o valoare a contractului estimată între 5,3 – 5,8 miliarde de lei fără TVA.
Termenul de finalizare prevăzut este 12 luni proiectare și 45 de luni execuție, conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire, iar data limită de depunere a ofertelor este 10 noiembrie 2020.

Principalele lucrări care vor avea loc pe această secțiune sunt:
• 95 de poduri și pasaje
• Tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
• Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
• Ecoduct în zona localității Călinești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 6 loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.
Această investiție din fonduri europene este un semnal de încredere privind determinarea Guvernului PNL de a duce la bun sfârșit acest important proiect de infrastructură al României.

Autostrada Sibiu-Pitești este vitală pentru dezvoltarea României. Este prima autostradă care va traversa Carpații, o investiție cerută de români, de mediul de afaceri, care va duce la creșterea calității vieții și a competitivității produselor românești.