DIN TRANSILVANIA

Ceartă online între reprezentanți ai Primăriei Tîrlișua și studenți din comună pe seama semnalului slab la telefon și internet

Semnalul slab la telefon și internet în satul Agrieș (comuna Tîrlișua) a încins spiritele pe o rețea de socializare. S-a întâmplat acest lucru, după ce o studentă, nemulțumită că nu poate participa la cursurile online, a postat pe facebook următorul mesaj:

,,Agrieș, 12 mai 2020,
Ce ne facem cu localitatea asta, frumoasă de altfel, dar în care te simți ca pe vremea lu’ stră stră stră stră bunica? În amiaza mare să nu ai semnal nici măcar să vorbești la telefon, ce să mai zic de intrat la cursuri online…. Două rețele mobile…!!
Mulțumim domnule primar pentru cămin, parcuri, asfalt etc bla bla bla 

Imediat, alți internauți s-au plâns de aceeași problemă. ,,Cursuri, examene, sesiune, licență… ținute de pe geam (în cel mai bun caz)”,  ,,Cred ca sunt foarte multi copii, care au aceasta problemă cu acest semnal de telefon la noi in sat, si nu numai, autoritățile locale ar trebui să pună putina presiune pe companiile de telefonie pentru a face ceva. Domnul primar, Primăria Tarlisua, sunt sigur că se poate face ceva, Mulțumesc

Primul care a intervenit în discuție a fost consilierul primarului comunei, Florin Horoba, care i-a apostrofat pe studenții nemulțumiți că nu au acces la educație online, din cazua semnalului slab la telefon și internet, numindu-i; ,,Generația ,,mereu nemulțumită”. Replica internauților, majoritatea studenți, a fost pe măsură: 

,,Suntem nemulțumiți că în era tehnologiei cerem și noi “niște internet”. 

,,Florin Horoba” nu cred ca este cazul aici sa vorbim despre “generația mereu nemulțumita” in situatia de fata, in care suntem obligați sa facem scoala/facultate online și nu avem condițiile necesare. Este foarte greu sa participi la cursuri/seminare din moment ce pică Internetul de 5-6 ori intr o ora, din care, evident nu mai intelegi nimic. Mai grav este faptul ca in câteva săptămâni urmează sesiunea și ar fi foarte frustrant sa picam examenele din cauza asta, mai ales ca suntem foarte mulți studenți in zona, dintre care unii au de susținut licența. Am avea rugămintea, sa se facă demersuri in acest sens. Multumim, Mihaela pentru inițiativa!

,,Atata timp cat internetul a devenit o utilitate si o necesitate institutile publice trebuie sa isi dea interesul de a le pune la dispozitie aceasta utilitate cetatenilor comunei ori care ar fi ei tineri sau batrani. Iar funtionari publici sau angajati primarie sa trebui sa fie vocea cetanilor comunei in fata primarului si a institutilor statului, nu sa intre in polemica”.

,,Foarte urât din partea ta sa califici in acest mod sarcastic tinerii xin sat si din comuna.Atunci cind au vreo nemultumire,trebuie sa si-o exprime iar d-voastra cei care sunteti in fruntea primariei ar trebui sa stiti cum sa le raspundeti si atit cit se poate sa incercati sa rezolvati problemele.Sunt probleme reale. Fiti putin mai intelepti si si nu mai raspundeti cu ironie atunci cind se pling de cite ceva”.

Nu a trecut mult și în discuția online și-a făcut apariția Vlăduț Purja, primarul comunei Tîrlișua.

,,Stimați domni, doamne și domnișoare…..am trăit ca să o văd și pe aceasta…! Se pare că tot ce se întâmplă rău în comuna noastră este din cauza nenorocitului de primar, bată-l vina! Bineînțeles, tot ce este pozitiv și de bun augur….este logic și normal să se facă….este plătit din bani publici😉. M-am pregătit psihic, deoarece la cum evoluează lucrurile mâine, poimâine voi fi acuzat de unii dintre dumneavoastră pentru faptul că nu vi se ouă găinile sau că pentru că v-a căzut vaca în iesle….!!! În altă ordine de idei și eu sunt deranjat de semnalul slab la internet, să nu credeți că sunt privilegiat, nu am semnal bun pe absolut nicio rețea și am făcut sesizări companiior în acest sens, atât in numele primăriei, cât și în nume propriu, dar motivele invocate au fost fluxul aglomerat de date si utilizarea excesivă datorită situației de urgență. Nu vreau sa cred că tot eu aș fi cauza COVID-ului, a stării de urgență și a problemelor tehnice a firmelor private, pentru că, în speță, mentalitatea tuturor este că noi, cei din sistemul public stăm pe “spinarea” cetățenilor României, iar sistemul privat este infailibil (se pare că mai au și aceștia erorile lor). Așadar, primăria nu poate constrânge aceste firme, fiecare dintre dumneavoastră aveți contracte, plătiți bani, trebuie să îi trageți la răspundere și să fie efectuate cât mai multe sesizări. Hai să nu așteptăm toți ,,posmagii muieți”, chiar dacă stă în natura umană atunci când nu funcționează ceva să căutăm țapi ispășitori și să dăm vina pe alții. Pentru că și acele “cămin, parc, asfalt, bla bla-uri” sunt utile, dar probabil despre acestea ar fi reclamații dacă nu s-ar face!!! Dacă doriți să faceți sesizări și administrației prezidențiale acum este momentul!😉😉😉!!! O zi bună tuturor și vă recomand să vă cereți drepturile, în cazul tuturor contractelor pe care le dețineti, deoarece un reprezentant Telekom m-a asigurat că va fi prezent în zonă zilele următoare pentru remedierea situației!”

Și mesajul primarului a fost imediat taxat de internauți, prima care i-a dat replica edilului fiind studenta de la mesajul căreia a pornit gâlceava.

,,Mulțumim pentru răspuns!
1.No, hai să ne strângem tot satul să mergem la “ăștia de la telekom” să ne rezolve, să nu stăm degeaba, să așteptăm posmagii, bieții de noi.
2. Am cerut un ajutor celor mai mari sau “mari de tăt”, că noi oamenii de rând nu putem schimba nimic, se pare.
3. Problema asta e de când e lumea, nu numai în situația de față cu acest “temut virus”🙂
4. De ce Tîrlișua nu a intrat în acest proiect de care spune domnul Moldovan?
5. Drame, drame, drame….
Cu respect”

Au urmat alte mesaje și de la internauți, și de la primar, și astfel s-a ajuns la o ceartă online în toată regula, astfel încât nici mesajele care îndemnau la calm nu au avut mare efect.

,,Domnule primar, cu tot respectul,nu v-a acuzat nimeni de nimic, am cerut doar daca se poate interveni sa se gaseasca o soluție pentru rezolvarea problemei cu internetul” a scris o persoană, iar primarul a replicat, dând de înțeles că este deranjat de mesajul public al tinerei studente: ,,Eu  am răspuns, problema este următoarea: am primit sesizări în privat despre problemă, am luat legătura cu cei abilitați, problema este în curs de rezolvare. Chiar dacă spuneți că nu este o acuzație, postarea aceasta conotație are! Am răspuns doar în același mod! Nici eu nu am nimic personal cu nimeni, dar prefer să fiu înștiințat telefonic sau în privat, înainte de a face o dramă publică!”. 

Au urmat multe alte mesaje între protagoniștii acestei povești, unii nemulțumiți de semnalul slab la telefon și internet, alții nemulțumiți că cetățenii comunei îi trag public la răspundere. Un lucru e cert însă: până când situația se va soluționa, primarul precizând că este în curs de rezolvare, studenții și elevii se chinuie să învețe online.

Sursă foto: primariatirlisua.ro, Facebook-Mihaela Perhaiță