Construcția căii ferate pentru Euro 2020, fără bani în bugetul 2019

‘Euro 2020’ bate la uşă. Dar linia de tren care să asigure legatura Capitalei cu Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ încă e departe de a fi gata. Deşi investiţia este o obligaţie asumată faţă de UEFA, în proiectul de buget nu sunt bani pentru lucrări. Cu toate acestea, s-au găsit bani pentru refacerea studiului de fezabilitate şi pentru contracte de supervizare a lucrărilor.

Linia de tren, lungă de aproape trei kilometri, ar urma să fie construită pe un câmp și va avea un viaduct peste Drumul Național 1. Dar pentru această investiție nu sunt bani în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor. Au fost alocați, în schimb, peste 300.000 de euro pentru refacerea unui studiu de fezabilitate din 2008.

Construcția liniei de tren care ar urma să lege Gara de Nord din București de Aeroportul Internațional Henri Coandă a rămas la stadiul de proiect de peste un deceniu. Lucrarea trebuie să fie gata până anul viitor, când Capitala va găzdui meciuri de fotbal la Euro 2020.

Punerea în circulație a unor trenuri, pentru a prelua zecile de mii de suporteri care vor sosi pe Aeroportul Otopeni, este doar una dintre condițiile asumate de România față de UEFA pentru Campionatul European de Fotbal.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.