Dorina Rusu (membru CNA): TVR face jocuri politice. Declarația, după apariția lui Liviu Dragnea la Viața Satului

Dorina Rusu, membru în Consiliul Național al Audiovizualului, a criticat în termeni duri postul public de televiziune, după ce Liviu Dragnea a apărut, de ori ori în actuala campanie electorală, la emisiunea ,,Viața Satului”. Printr-un comunicat de presă, angajata CNA  precizează despre TVR că sfidează grav legea și că l-a invitat pe Liviu Dragnea în acea emisiune, cu audiență foarte mare, pentru a-și face campanie electorală.

După ce în Viața satului de duminica trecută, prin prezența în emisiune a lui Liviu Dragnea și a lui Petre Daea,TVR a făcut campanie electorală pentru Partidul Social Democrat fără să marcheze emisiunea ca atare și fără a asigura echidistanta și pluralismul de opinii,  încâlcand deliberat legislația electorală, acum revine cu aceeași încălcare, arătând că pentru conducerea TVR nu contează legea, ci slugărcinia fată de șeful partidului de la putere. TVR face jocuri politice care o îndepărteaza total de misiunea sa de a servi interesul public și o transformă în instrumentul PSD. Nu este prima dată cand emisiunea Viața satului este folosită în campania electorală, dar de aceasta dată sfidarea legii depășește orice limită. TVR a redevenit ceea ce era în 1990, când slujea interesele FSN. Am facut autosesizare și săptămana trecută cu privire la această încălcare, acum voi cere să fie adusă în discuție cu prioritate pe ordinea de zi”, a precizat Dorina Rusu, în comunicatul de presă, citată de Nesweek.

 Liviu Dragnea și ministrul Agriculturii, Petre Daea, au duminică la TVR, unde au făcut o serie promisiuni pentru oieri la emisiunea „Viața Satului” în plină campanie electorală Astfel, cei doi, au anunțat că  se va acorda un ajutor de 200 de lei pe mieluțe, dublarea subvenției la lână de la 1 la 2 lei și reglementarea impozitului pentru zilieri.

Articolele încalcate din Decizia 308 privind regulile de desfăsurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare:

Art. 11 – Emisiunile de promovare electorală vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul „promovare electorală”, afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune.

Art. 12 – (1) În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi.

(2) Candidaţii care deţin funcţii publice pot avea intervenţii în direct sau înregistrate şi în alte emisiuni decât cele prevăzute la art. 7, strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor; în aceste situaţii radiodifuzorii au obligaţia să ia măsuri pentru asigurarea echidistanţei şi a pluralismului de opinii.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.