Haos în salarizarea personalului din sistemul public. Vezi cât câștigă secretarul general al Senatului.

Guvernul a creat un nou haos în privința salarizării personalului din sistemul public. Pe site-urile Camerei Deputaților și a Senatului sunt publicate salariile angajațiilor și a aleșilor. Deși se afirma că președintele României va avea cel mai mare salariu, urmat de prim ministru și președinții celor două camera, lucrurile nu stau deloc așa. Cel mai mare salariu se pare că îl are secretarul general al Senatului. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Senatului, secretarul general al instituţiei a primit, începând cu 1 iulie 2017, un salariu de 19.055 lei brut pe lună. În acelaşi timp, preşedintele Senatului şi cel al Camerei Deputaţilor au primit 16.675 lei brut pe lună, iar preşedintele României a încasat o indemnizaţie de 17.400 lei brut pe lună.

Baza legală indicată pe site-ul Senatului pentru salariul secretarului general este OUG 14/2015.

În OUG 14/2015 nu se face însă nicio referire la salarizarea secretarului general al Senatului sau al Camerei Deputaţilor, ci doar la nivelul indemnizaţiilor pentru preşedintele României, preşedinţii, vicepreşedinţii, secretarii şi chestorii celor două camere ale Parlamentului, prim-ministru, viceprim-ministru, ministru, ministru delegat, consilieri prezidenţiali, secretarul general al Guvernului, şeful cancelariei primului ministru şi şefii altor instituţii precum Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ şi serviciile secrete.

În ceea ce priveşte celelalte salarii de la Senat, pentru funcţiile de demnitate publică alese acestea sunt între 13.050 lei brut pe lună (simplu senator) şi 16.675 lei brut pe lună (preşedintele Senatului).

În ceea ce-i priveşte pe angajaţii Senatului, alţii decât secretarul general, aceştia au salarii cuprinse între 1.450 lei brut pe lună şi 10.973 lei brut pe lună.

Potrivit legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate au obligaţia de a publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi de a menţine publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice.

Recommended For You

About the Author: Seserman Alin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.