În România sunt în jur de 4000 de poduri. Câte dintre ele trebuie consolidate?

În România sunt construite aproape 4000 de poduri. În jur de 1.000 dintre ele au nevoie de reparaţii. Cele mai multe sunt mai vechi de 30 de ani şi nu au fost reconsolidate. În ritmul actual al investiţiilor, toate lucrările de modernizare ar fi gata într-un secol, spun oficialii de la drumuri.

Podul peste râul Argeş, care leagă Bucureştiul de judeţele din sud şi de Bulgaria, va fi închis în luna noiembrie. Oficialii de la drumuri au ajuns la concluzia că nu mai prezintă siguranţă deplină.

La nivel naţional, aproape o mie de poduri au nevoie de reparaţii, adică 25%. Compania de drumuri mizează pe un buget de 50 de milioane de lei pe an pentru modernizarea podurilor. Banii ajung doar pentru zece şantiere cum este cel de la Mărăcineni.

Podul Constanţa din Capitală reprezintă un pericol pentru bucureşteni. CFR a acoperit pilonii degradaţi ai podului, care aveau armătura descoperită. Lucrarea nu pare una definitivă.

Deşi anunţaseră iniţial că vor face primele intervenţii în luna mai, cei de la CFR s-au grăbit şi au acoperit pilonii degradaţi cu un adeziv şi cu o plasă pentru a împiedica dezlipirea bucăţilor din piloni. Muncitorii au îndepărtat şi porţiunile care s-ar fi putut desprinde şi ar fi putut să cadă pe maşini sau pietoni.

Reprezentanţii CFR spun că aceste lucrări sunt provizorii şi că, în paralel, desfăşoară pregătiri pentru a lansa, în a doua parte a anului, o licitaţie pentru lucrări de amploare la acest pod, lucrări estimate la aproximativ 5 milioane de lei.

SURSA: stiri.tvr.ro

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.