ECONOMIC

ING Bank le permite clienţilor persoane fizice să amâne plata ratelor pentru 2 luni, la cerere; Reînnoirea pe 3 luni a facilităţilor de finanţare a capitalului pentru IMM-uri

ING Bank, sucursala din România a grupului olandez, a anunţat că le va permite clienţilor persoane fizice cu credite de nevoi personale şi imobiliare să îşi amâne plata ratelor pentru două luni, la cerere, întrucât a prezentat o serie de măsuri pe care le ia banca în contextul crizei coronavirus.

„Pentru clienţii persoane fizice cu credite de nevoi personale şi imobiliare care sunt afectaţi în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 şi care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plăţii ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanţă, pentru a păstra acelaşi nivel pentru ratele lunare. Clienţii care au nevoie să apeleze la această opţiune sunt rugaţi să contacteze banca”, au transmis reprezentanţii ING Bank pentru zf.ro.

Până acum băncile care au anunţat măsuri asemănătoare sunt Banca Românească şi CEC Bank, ambele controlate acum de statul român.

„Pentru clienţii persoane fizice care resimt un impact direct şi de durată prin circumstanţe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situaţii, cu grijă şi responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluţia potrivita reeşalonării creditului”, a explicat banca.

În ceea ce priveşte IMM-urile şi companiile mici care se confruntă cu probleme de capital de lucru în această perioadă, banca spune că va aproba reînnoirea pe 3 luni a facilităţilor de finanţare a capitalului circulant.

„Pentru IMM-uri şi micro-companii, care se preocupa de două ori mai mult în aceste zile – şi pentru familia lor şi pentru afacerea lor – vom înlesni aprobarea reînnoirii pe 3 luni a facilităţilor de finanţare a capitalului circulant, fără a fi nevoie ca ei să se prezinte la bancă. Măsura se aplică clienţilor cu scadenţă la facilităţile de credit în următoarele 3 luni şi care nu se află deja într-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. În cazul unei afectări semnificative a businessului în contextul pandemiei COVID-19, în care măsura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, rugăm clienţii aflaţi într-o astfel de situaţie să ne contacteze, pentru a identifica cele mai potrivite soluţii”, a transmis ING.

În data de 11 martie, ING a trimis o notificare către IMM-uri în care le notifica cu privire la modificarea comisioanelor percepute comercianţilor pentru încasările la POS de la 1 aprilie 2020, dar acum a spus că a decis amânarea cu 3 luni a implementării acsestei măsuri în contextul de faţă.