Interviurile Nota BN. Honoria Rațiu despre bucătăria românească și bun gust. VIDEO și FOTO

În duminica Floriilor, publicația noastră Nota BN,  vă oferă un interviu cu Honoria Rațiu, antreprenor și managerul restaurantului Taverna Dogarilor din municipiul Bistrița.

F.D.   Bună ziua,dragi cititori ai publicției NotaBN. Este o zi frumoasă de primăvară, duminica Floriilor si de această dată o avem invitată pe Honoria Rațiu, antreprenor și manager de succes al frumosului restaurant Taverna Dogarilor.Bună  Honoria.

H.R.   Bună ziua și bine ați venit la noi.

F.D.   Ce fel de consumatori sunt bistrițenii?

H.R.  Socrate spunea că „oamenii de rând trăiesc ca să manânce și să bea.Oamenii de valoare mănâncă si beau ca să simtă că trăiesc.”Din punctul meu de vedere bistritenii sunt impărțiți în trei categorii: cei care sunt activi și nu au timp pentru a prepara acasă o cină sau prânz și atunci aleg să mănânce în oraș, cei din a doua categorie sunt cei care ies ocazional, fie cu ocazia Zilei  de 8 Martie, petreceri de familie organizat, care ies mai rar la restaurant, sunt clienți  care îi primim cu drag și ne bucuram că ne calcă pragul.

Cea de-a treia categorie sunt cei care vor sa socializeze, să simtă că trăiesc, în special, la cină avem acest gen de clienți, care împart mai mult cu noi, clienți de suflet îi numim noi. Taverna găzduiește toate cele trei categorii, ne bucurăm de aprecierea lor si pentru faptul că ei trec pragul nostru.

F.D.  Aveți clienți fideli care vin cu regularitate?

H.R.  Da. Având un istoric de aproape șapte ani pe piața bistrițeană, ne-am format o clientelă stabilă.Am format o familie, le știm tabieturile, preferințele ceea ce vor să mănânce și ceea ce nu vor să mănânce. Clienții fideli sunt pătura de bază în  ceea ce privește susținerea acestui gen de afaceri. Ei sunt clienții pe  care ne bazăm permanent și de care ne bucurăm că îi avem în număr destul de mare.

F.D.  Localul dumneavoastră organizează foarte multe evenimente. Cosiderați că aveți un local de succes sau ar fi loc de mai bine?

H.R.  În ideea de a oferi clientului mai mult decât mâncare și băutură, am inițiat pe piața bistrițeană, un șir de evenimente de bun gust care au prins nesperat de bine. Mă bucur foarte mult că bistrițenii sunt receptivi la astfel de evenimente. Din feedback-ul care îl avem, da, putem  spune că e un restaurant de succes, un local primitor de succes, dar nu ne culcăm pe o ureche pentru că știm că întotdeauna este loc de mai bine.

Interviurile Nota BN. Honoria Rațiu despre bucătăria românească și bun gust

Interviurile Nota BN. Honoria Rațiu despre bucătăria românească și bun gust

Publicată de Nota BN pe Duminică, 21 aprilie 2019

F.D.  Servirea în oraș era destul de rară, cum vezi  evoluția acestei culturi acum?

H.R.  În urmă cu 10-15 ani specificul restaurantelor era restrâns,exista bucătăria românescă care este și acum și care evoluează, pizza si ceva preparate din bucătăria iltaliană. Datorită emisiunilor tv culinare, românilor plecați în străinătate care au gustat si au preparat  cultura culinară a altor țări, după cum românii prind repede orice am evoluat, putem găsi astăzi cu ușurință un restaurant care să ne satisfacă pofta unei amintiri de vacanță sau unui moment gustos.

F.D.  În Bistrița mai există și alte localuri care fac evenimente pentru clienți, simți că concurența  este benefică sau dăunează afacerii?

H.R.  Am început mai bine de un an acest gen de evenimente, bistrițenii sunt mai dispuși să socializeze și gustă cu plăcere conceptul nostru. Am observat că multe localuri din Bistrița fac evenimente de genu. Nu pot decât sa mă bucur că participă și ei la viața socială din acest oraș. Despre concurență pot să zic că e bine că există, este loc pentru toată lumea și nu ne dăunează deloc, dimpotrivă, ne obligă să trecem la alt nivel, să facem evenimente mai elaborate.

F.D. Ca șef considerați că sunteți exigentă cu angajații dumneavoastră?

H.R. Nu știu, asta probabil ar trebui să-i întrebați pe ei. Când vine vorba de preparate sau de lucrurile pe care au de facut, sunt exigentă. În general am închegat un colectiv puternic  de care sunt foarte mândră, într-o perioadă în care forța de muncă este aproape inexistentă  și suntem fericiți că ne-am găsit și funcționăm ca o familie. Le mulțumesc angajaților pe această cale și îi rog să treacă cu vederea atunci când am fost mai dură. Îi iubesc pe fiecare în parte.

F.D. Cei ce dețin afaceri ar trebui să fie mai activi, să se implice mai mult in viața comunității locale?

H.R.  Avem solicitări pentru tot felu de acțiuni în cadrul comunității, atât noi cât și colegii de breaslă, celelalte restaurante, participăm și răspundem afirmativ la orice acțiune, suntem deschiși la propuneri și susținem inițiativele din comunitatea noastră.

F.D. Și acum în încheiere, un mesaj pentru bistrițenii care ne urmăresc astăzi de Florii si pentru Marea Sărbătoare Pascală care bate la ușă.

H.R. Le spun ,, La mulți ani’’,celor cu nume de floare, e anotimpul florilor si le urez să își păstreze primăvara în suflet.Sărbătoarea Pascală pentru mine înseamnă acasă la Bârgău, cu părinții mei, mama care frământă colaci și face pască, tata care e preocupat cu ultimele detalii din grădină, copiii care vin după ouă imbrăcați frumos, eu care vopsesc ouă cu fiul meu, se creează o atmosferă de acasă, avem timp pentru ceea ce neglijăm peste an și le urez tuturor un Paste în familie,fericit.E momentul să ne dorim cu adevărat să fim buni. E singura cale să fim buni!

F.D. Mulțumim și noi, mulțumim pentru frumoasele urări, îți urăm de asemenea Sărbători Pascale frumoase și clienți mulți.

H.R. Sărbători fericite pentru NotaBN Bistrița.Vreau să vă spun că vă apreciez,vă citesc  și mă bucur că existați.Faceți lucruri minunate.

F.D. Mulțumim.

Interviu realizat de: Florina Dumitrescu

FOTO-VIDEO: Maria Onofrei Burisuc

Transcriere text-video: Gabriela Chelaru

 

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.