OPINII

Jos labele parlamentarilor de pe curriculum!

Cei mai periculoși pentru democrație sunt policienii care habar nu au despre un subiect dar vor să ”facă ceva”, iar pentru asta organizează ”dezbateri” în care cer părerea alegătorilor pentru că, nu-i așa, ei sunt ”vocea alegătorilor în Parlament”.
Abia învestit, noul Parlament se și avântă să ”dezbată” planurile cadru, adică, în mare, numărul de ore alocat fiecărei materii.
Conținuturile, planurile cadru și alte documente curriculare trebuie făcute de experți, nu de Parlament (chiar dacă unii de acolo sunt și profesioniști). Tot așa cum nu pasagerii votează cine și cum pilotează avionul, nici Parlamentul, nici alegătorii, nu au a se băga peste curriculum.
Așa ajungem să umplem de balast programele școlare cu tot felul de subiecte periferice, în loc să ne concentrăm pe esență: științe fundamentale și umanioare/arte formatoare ale spiritului. Mi-am dat seama de asta citind puzderia de comentarii de pe pagina unei entuziaste doamne senator, despre ale cărei înalte capacități inelectuale nu am niciun dubiu, dar pe care o invit să-și imagineze cum ar vrea să arate planurile cadru oameni mult mai puțin educați ca ea…
Dezbaterea publică trebuie să aibă loc atunci când se face documentul fundamental, cadrul de referință, care conține și clarificări legate de finalitățile educaționale. Cum să fie atinse aceste finalități educaționale este treaba specialiștilor, nu a păreriștilor. Așadar, rămâne cum am stabilit:
parlamentari, jos labele de pe curriculum!
Daniel Funeriu, profesor, fost ministru al educației