POLITICĂ, ECONOMIC

Ministrul Transporturilor: Regiunea Bucuresti-Ifov va trebui pusă în valoare de proiecte mature

Ministrul Transporturilor a găzduit astăzi, la sediul Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, o primă întâlnire de lucru cu prim-ministrul Ludovic Orban și primarul general ales al municipiului București, Nicușor Dan.
Principalul obiectiv al acestei întâlniri a constat în analiza portofoliului de proiecte în infrastructura de transport, pe toate modurile de transport, rutier, feroviar / metrou, aerian din Regiunea București-Ilfov.
S-a discutat despre proiectele care vor transforma Bucureștiul în NOUL București, un București durabil, modern, conectat în interior și în exterior printr-un sistem integrat și eficient de transport.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: ”Suntem conștienți că, pentru a avea acest NOU București, este nevoie urgent de un parteneriat solid între administrația locală și cea centrală și, evident, despre o viziune comună de dezvoltare.
În cadrul întâlnirii de astăzi, am prezentat stadiul proiectelor de infrastructură de transport aflate în implementare la nivelul regiunii București-Ilfov, precum si perspectivele proiectelor aflate în pregătire, iar pe de altă parte ne-am concentrat pe portofoliul de proiecte cuprinse în Planul investițional pentru următorii 10 ani, un document strategic, amplu, care setează direcțiile de acțiune în materie de infrastructură de transport pentru următoarea decadă.
Regiunea Bucuresti-Ifov va trebui pusă în valoare de proiecte mature, în care ar suntem obligați să investim masiv pe zona de infrastructură de transport. S-a pierdut mult timp, iar acum, printr-un plan ambițios de investiții, unele în implementare, altele cuprinse în Planul investițional al dezvoltării infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, ne propunem să recuperăm din decalajul de dezvoltare înregistrat la acest capitol.
Vorbim despre cea mai dinamică regiune a țării din punct de vedere economic, dar care se sufocă din cauza lipsei de infrastructură corect dimensionată și adaptată la nevoile reale ale regiunii.
Vorbim despre o regiune în continuă expansiune de câțiva ani buni, dar care nu beneficiază de o viziune unitară și coerentă de dezvoltare. Până acum au existat doar cârpeli și interese divergente în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii care trebuie să asigure conectivitatea Bucureștiului, a unei capitale europene, cu restul țării”.