Nu poate exista un text bun în afara unor probleme majore

Autor: Gabriel Ciobanu

Oamenii interesanți sunt oamenii care provoacă spiritul timpului; gânditorii care contrariază opinia publică, publiciștii care zgălțâie convingerile superficiale ale epocii. Mințile care nu se așază confortabil într-o credință.

Un text bun – de la câteva fragmente la zeci de pagini – se naște atunci când autorul lui se confruntă cu niște probleme. Textul este o radiografie a minții autorului din momentul în care acesta este conceput.

Nu poate exista un text bun în afara unor probleme majore. Facebook-ul a împănzit spațiul public cu marginalii la probleme mărunte. Câtă risipă de energie pentru banalități!

Scrisul nu este o îndeletnicire democratică. Publicistica este o activitate care cere standarde de performanță: în primul rând, în fața propriei conștiințe; apoi, în fața cititorilor tăi.

Un text bun este un text în care fiecare cuvânt este gândit; un text în care numărul cuvintelor inutile, introducerile plictisitoare, frazele impresioniste și formulările estetizante sunt minime.

Gândirea se exprimă direct și în propoziții limpezi. Zorzoanele stilistice sunt inutile; mai mult, o minte serioasă le va considera suspecte.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.