O asociație de profil cere locuri speciale în licee pentru elevii cu CES, pe modelul celor alocate copiilor rromi

Federația pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA), solicită ministrului Educației Naționale ca începând cu anul școlar viitor, elevii cu CES (cerințe educaționale speciale) să aibă locuri speciale în licee și școli profesionale pe modelul celor de care beneficiază copiii de etnie rromă. De asemenea, în scrisoarea deschisă adresată Monicăi Anisie, FEDRA solicită adaptarea examenelor și testărilor naționale în cazul elevilor cu CES în funcție de programele adaptate după care învață aceștia.

,,În anul școlar 2018-2019, peste 33.000 de copii cu cerințe educaționale speciale sunt înscriși în învățământul de masă fără să beneficieze, în mare parte, de facilitatori școlari, profesori de sprijin, consiliere psihologică și logopedie, curicule și examene adaptate. Copiii noștri cu tulburări din spectrul autist au crescut și sunt adulți de când batem la porțile ministerelor pentru drepturile lor.

Incluziune reală înseamnă ca fiecare unitate de învățământ din România să fie obligată să integreze 3-5% copii cu cerințe educative speciale și o justă distribuire a personalului de suport: profesori de sprijin, logopezi, consilieri” se arată în scrisoarea deschisă trimisă a FEDRA, potrivit  edupedu. 

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.