ECONOMIC

O tânănă arhitect, desenează şi produce bijuterii într-un atelier din Cluj-Napoca

A absolvit Facultatea de Arhitectură din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, iar la momentul își urmează cursurile de doctorat la aceeaşi universitate. Pe lângă doctorat, lucrează ca arhitect și designer la Monom Jewellery. Bijuteriile monom sunt niște bijuterii minimaliste, create cu mâna, a căror eleganță este dată de formele geometrice, liniile fine și materialele prime scumpe. Inelele, cerceii, brățările și broșele sale de argint completează perfect formele rotunjite ale corpului uman.

Colecția denumită monom „PIATRA” a fost special creată pentru webshop-ul „Castel în Transilvania”. Creațiile artistei sunt rezultatul simbiozei dintre argint și piatră – ambele materiale simbolizând strălucirea vremurilor trecute, durabilitatea și eleganța. Bijuteriile au fost inspirate din tradiția conform căreia, dacă ne aflăm într-un loc nou, luăm cu noi câte o piatră locală, care să ne poarte noroc. Asemenea pietre-bijuterii – coliere, cercei, inele din argint – transilvănene, care sunt menite să ne poarte noroc, ne sunt oferite de colecția unică marca monom.

„Plănuim ca în 2020 să ne extindem vânzările pe piaţa din Europa.“

În 2016, şi-a pus la bătaie economiile de 2.000-3.000 de euro pentru a începe, iar ulte­rior şi-a făcut propriul atelier în Cluj-Napoca, l-a dotat cu echipa­men­tele necesare, iar in­ves­tiţia totală în business, de-a lun­gul celor trei ani de acti­vitate, s-a ridicat la 100.000 de euro.

Georgiana Ciceo îşi aminteşte că primii săi clienţi au venit din mediul online, după ce au văzut creaţiile sale pe reţelele de socia­li­zare, iar o bună parte din ei au revenit, în timp, cu comenzi. „Revenirea lor e o vali­da­re că facem ceea ce trebuie.“

Compania are propriul atelier în Cluj-Napoca, unde realizează bijuterii din metale semipreţioase şi preţioase, materie primă ce vine în mare parte din afara ţării, de la furnizori din Austria şi Marea Britanie. „Am ales să facem noi producţia in-house din mai multe motive. În primul rând, am considerat că putem controla mult mai bine procesul de producţie, costurile şi ajustarea lor.“

Preţul unei perechi de cercei, spre exemplu, porneşte de la 25 de euro, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Un colier costă 90-100 de euro.

Georgiana Ciceo spune că anul 2019 s-a încheiat cu venituri de aproximativ 30.000 euro, în creştere faţă de anul trecut. „Pentru anul 2020 plănuim să lansăm o colecţie în sfera de wedding, cu produse destinate celor ce aleg să facă pasul cel mare în anii ce urmează precum verighete, bijuterii aparte pentru mirese şi, bineînţeles, inele de logodnă. Plănuim, de asemenea, extinderea vânzărilor pe piaţa din Europa.“

Georgiana Ciceo îşi doreşte ca pe termen mediu şi lung brandul Monom să îşi menţină ritmul de creştere de până acum, să fie cunoscut la nivel naţional şi să fie prezent la cât mai multe târguri internaţionale şi în magazine partenere din afara ţării.