Prea multe erori la evaluarea națională

Prea multe erori la evaluarea națională.

În condițiile în care departajarea se face şi la 0,01 puncte, este foarte neplăcut să vezi diferențe de aproape un punct (sau chiar mai mult) după contestații. Adică un elev cu nota 8, care obține nota finală 8.30 după contestație, urcă şi 300 de poziții în ierarhie intr-un județ.

Inacceptabilă situația.

Să ne înțelegem bine, elevii şi părinții n-au nicio vină.

E nevoie urgentă de o schimbare a sistemului, fiindcă e vorba de destinele unor tineri. Toți nu pot face contestație, iar după ce lucrurile sunt consumate, e multă frustrare.
Mai mult, mulți copii s-au trezit cu nota finală mai mică dupa contestație şi nu se mai poate face nimic.

Chiar daca pare imposibil ar trebui găsite soluții pentru ca să fie totul perfect (subiecte, barem/corectare). Adică să nu existe aproape nicio eroare.

Nu e cazul să se descrie aici cum trebuie făcut de la A la Z, că nu e posibil, însă cum e acum nu e în regulă şi sunt convins că se poate mult mai bine.

Nu mai punem că la anumite şcoli mulți elevi au obținut media finală 10, la sfarsitul celor patru ani de gimnaziu, care influențează nota finală de la evaluare. Sunt convins că sunt elevi foarte buni, dar într-o singură clasă, jumătate din elevi să obțină zece la toate materiile pe toți anii, pare cel puțin ciudat.

Ziceam zilele trecute că am întâlnit părinți care explicau relaxați că subiectele au fost prea uşoare. Posibil, dar acum sunt curios ce părere au, tocmai s-au afişat rezultatele finale.
Nu că n-ar fi fost uşoare, însă alta e ideea.

Alin Seserman

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.