Primele 10 autobuze electrice din România au fost puse în circulație la Cluj-Napoca

Astăzi, pentru prima dată în România au fost puse în circulație autobuze electrice, prin Programul de cooperare elvețiano-român.

Valoarea celor 11 autobuze electrice este de 26.121.980,83 lei (fără TVA). Caracteristicile autobuzelor:

Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wi-fi, cu camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi. Autobuzele vor circula pe liniile: 27, 28, 30 și 32.

De asemenea, proiectul presupune construirea a 3 stații de încărcare rapidă (la cele 2 capete ale liniei 30, 1 stație – Autobaza Grigorescu,
1 stație – Autobaza IRA și 1 stație – depoul de reparații de pe str Al. Vaida Voevod) și a 11 stații de încărcare lentă
(5 stații Autobaza Grigorescu, 5 stații Autobaza IRA și 1 stație la depoul de reparații de pe str. Al. Vaida Voevod).

Stația de încărcare rapidă pe timpul zilei, cu ajutorul unui sistem tip pantograf, face posibilă încărcarea în 10 minute.
Stația de încărcare lentă pe timpul nopții este compusă dintr-un echipament care asigură cuplarea autobuzului la rețeaua de joasă tensiune
(timpul de încărcare este de 6 ore).

Implementarea acestui tip de vehicul pentru transportul în comun are următoarele efecte din punct de vedere socio/economic:
– crește confortul călătorilor transportați datorită emisiilor reduse de vibratii și zgomot;
– contribuie la îmbunătățirea calității aerului în zonele în care circulă datorită emisiilor ZERO de poluanți;
– reduce considerabil costurile proiectului datorită consumului de energie electrică în raport cu consumul de alte energii convenționale.
Economiile pot fi folosite pentru achiziționarea de noi autobuze electrice.

Prin implementarea proiectului se preconizează realizarea unei economii de 76.794 RON/an, reducerea emisiilor de agenți poluanți (CO2, NOx, CO, Pb,
zgomot), calitate mai bună a aerului și nivel scăzut de zgomot în centrul orașului. Astfel se preconizează o reducere totală anuală a emisiilor de dioxid de carbon în valoare de 569.6 tCO2.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 franci elvețieni incluzând T.V.A.. Din bugetul prevăzut, maximum 6.456.938 CHF reprezintă contribuția elvețiană, iar minimum 1.139.460 CHF, reprezintă contribuția Municipiului Cluj-Napoca.

Pe lângă cele 11 autobuze electrice, Primăria Cluj-Napoca a depus o cerere de finanțare în valoare de 71.537.165 lei (fără TVA) pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș în cadrul Priorității de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1 din Programul Operațional Regional
2014-2020: 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie.
Valoarea totală a acestor cereri de finanțare (autobuze electrice, tramvaie și troleibuze) este de peste 100 milioane Euro

“Apreciez calitatea autobuzelor oferite de constructorul acestora, firma Solaris din Polonia și dotarea lor cu tehnologie de ultimă generație. Acest proiect este posibil pentru că România este membră a Uniunii Europene. Cred că este foarte important să subliniem de fiecare dată importanța faptului că suntem membri UE. Aceste autobuze sunt dotate cu tehnologie de ultimă generație, de la aer condiționat și WI-FI la podea joasă adaptată pentru persoanele cu dizabilități, camere video, sistem de ticketing. Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri fiecare și o autonomie de 105 km.

Semnalul pe care îl dă Clujul astăzi – acest oraș care se remarcă, credem noi, prin calitatea vieții – este unul foarte clar: direcția de evoluție este spre transportul public nepoluant. Sănătatea fiecăruia dintre noi este foarte importantă. Din această perspectivă, schimbarea flotei de transport public spre una nepoluantă reprezintă o prioritate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, așa cum am spus, 10 autobuze electrice intră în circulație. Avem pregătite documentele pentru achiziționarea a încă 30 de autobuze electrice, pentru încă 24 de tramvaie și pentru alte 50 de troleibuze. Obiectivul nostru este ca după anul 2025 întreaga flotă de transport public din oraș să fie una nepoluantă”,a precizat primarul Emil Boc.

Fotografia postată de Emil Boc.

 

 

Recommended For You

1 Comment

  1. De ce totul in Ardeal? De ce Moldova e lasatta in bataia saraciei si totusi cit de prosti suntem considerati cind politicieni vin aici inainte de congres sau inainte de alegeri. Vreti doriti sa iesi la alegeri c’è se schimba nimic nici Presedintele nici guvernul nimeni absolut nici chiar politiciieni nostri locali

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.