DIN TRANSILVANIA, POLITICĂ, ECONOMIC

România mai are 18 km de autostradă. Președintele și premierul prezenți la inaugurare

Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor au fost prezenți la inaugurarea tronsonului de autostradă Iernut-Chețani.

Tronsonul face parte din autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Câmpia Turzii.

Include și nodul rutier lung de 1,3 km de la Cheţani care fusese multă vreme abandonat de constructor.

Președintele Klaus Iohannis spune că a participat la deschiderea tronsonului de autostradă Iernut – Chețani nu pentru festivisme, ci pentru a da semnalul că dezvoltarea infrastructurii mari este o necesitate de bază: „Am așteptări foarte mari de la guvern și de la constructori”.

Klaus Iohannis: În primul rând, felicitări pentru realizarea acestui tronson – constructorilor, Ministerului, Companiei! Ştiu foarte bine că v-aţi mobilizat exemplar şi acest lucru îmi arată că se poate!

Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă. Nu vreau să detaliez iarăşi de ce s-a rămas în urmă. Cred că prin jurul meu sunt oameni care ştiu cu toţii că de fapt nu s-a prea vrut să se dezvolte infrastructura şi acum această paradigmă s-a schimbat. Acum se vrea!

Vă rog să înţelegeţi bine de ce sunt eu aici astăzi. Nu am venit pentru festivisme şi nu am venit pentru a încheia ceva. Am venit pentru a da un semnal. Am venit pentru a da semnalul că trebuie să lucrăm mai repede, trebuie să ne ţinem de termene şi trebuie să avansăm mult, mult mai repede cu lucrările de infrastructură.

Acest eveniment nu este un punct terminus. Acest eveniment este un punct intermediar. Este un punct intermediar fiindcă mai avem foarte, foarte mult de lucru în România.

Vă amintiţi poate unii dintre dumneavoastră că acum câteva luni de zile, împreună cu Guvernul Orban, am lansat Planul de Relansare pentru Economia României.

Un punct extrem de important, poate cel mai greu punct din acel plan, este infrastructura mare. Aici este nevoie de foarte multă implicare şi aici am eu aşteptări foarte mari de la Guvern şi de la constructori, să facem paşi importanţi.

Deci, acest eveniment vrea să arate că ne dăm seama de importanţa acestor lucrări şi ne dăm seama că trebuie să schimbăm ritmul, trebuie să meargă totul mult, mult mai repede.

Avem nevoie de infrastructură. Pentru asta, sigur, avem nevoie de finanţare, dar iată că deja fondurile europene sunt pregătite. Lucrările trebuie să fie pregătite şi aceste proiecte de infrastructură mare vor fi imboldul cu care economia României se va relansa semnificativ.

Prezenţa mea astăzi aici vrea să arate că mă interesează şi voi rămâne conectat la aceste proiecte. Voi rămâne conectat fiindcă îmi dau seama de importanţa lor.

Dezvoltarea infrastructurii în România este nu doar o dorinţă politică de campanie, este o necesitate de bază.

Gândiţi-vă că, dacă vorbim de lucrări de tip autostradă, avem ambiţia să realizăm Autostrada Transilvania, care trebuie finalizată, Autostrada Unirii, Valea Prahovei, Valea Oltului şi multe alte lucrări pe care le-am planificat şi pe care de data asta, pot să vă asigur, le vom realiza într-un timp surprinzător de scurt!

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: Începând de azi se circulă și pe secțiunea Iernut-Chețani din Autostrada Transilvania.

Cei 19 km din A3 care au fost dați azi în trafic, în prezența Președintelui Klaus Iohannis și a Premierului Ludovic Orban, a reprezentanților autorităților locale, ai antreprenorului și ai CNAIR, vor face legătura între nodul de la Iernut (cu autostrada Ungheni – Iernut aflată în operare din anul 2018) și DN 15, prin nodul Chețani.

În cele 10 luni de guvernare, Autostrada Transilvania a prins contur, am dat în trafic 25 de km în această toamnă, iar bilanțul ne arată că s-au făcut pași decisivi în implementarea acestui proiect: avem în proiectare și execuție 109 km, aici fiind inclus și tronsonul Nădășelu -Zimbor pentru care contractul de proiectare și execuție va fi semnat săptămâna viitoare și avem în pregătire 67,3 km, pentru care termenul de depunere a ofertelor este luna noiembrie.

Am spus și o repet, anul 2020 este anul DEZVOLTĂRII INFRASTRUCTURII de TRANSPORT- este deopotrivă anul Autostrăzii Transilvania pentru că am reușit să o aducem pe un curs ireversibil de implementare, este anul Autostrăzii Sibiu-Pitesti pentru că am deblocat toate secțiunile și avem aprobată finanțarea europeană, este anul DX Craiova Pitești pentru că am închis întregul coridor prin semnarea contractelor de proiectare și execuție pe tronsoanele 3 și 4, este anul A7 pentru că avem contracte încheiate pentru întregul culoar de la Ploiești la Suceava și Siret, și, nu în ultimul rând, este anul Autostrăzii Unirii pentru că am anulat un PPP toxic și am dat coerență întregului proiectului.

Până la finalul anului vom continua ritmul alert de implementare a marilor proiecte de infrastructură care vor fi coloana vertebrală pe care se va ridica economic România.

Am dat semnalul schimbării în aceste 10 luni și ne propunem ca următorii 4 ani să fie anii în care definitivăm cât mai multe dintre aceste investiții și mai ales anii în care românii se vor bucura de o rețea de transport extinsă și de o infrastructura modernă și sigură.