DIN TRANSILVANIA, LIFESTYLE

Sibienii Gabriel Cotârlea şi Darius Borş au câştigat Transylvania Classic 2020

După două zile extrem de disputate, echipajul sibian Gabriel Cotârlea şi Darius Borş a reuşit să câştige, cu un VW 1300 din 1970, competiţia de regularitate dedicată vehiculelor istorice şi maşinilor electrice Transylvania Classic.

Timp de trei zile cele 63 de echipaje înscrise la Transylvania Classic 2020 au descoperit un traseu spectaculos şi plin de provocări în competiţia care pune acum oraşul Sibiu şi pe harta celor mai importante evenimente internaţionale dedicate maşinillor istorice şi maşinilor electrice.

Astfel, după startul festiv programat joi seara, 20 august, în Piaţa Mică din Sibiu, vineri echipajele înscrise în competiţia de regularitate au descoperit Mărginimea Sibiului (Şura Mică, Ocna Sibiului, Mândra, Ludoş, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilişca, Sălişte, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Răşinari), iar sâmbătă, 22 august, participanţii au descoperit cealaltă jumătate a judeţului, punctul culminant fiind urcarea pe Transfăgărăşan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri, trecând apoi prin localităţile Săsăuş, Chirpăr, Nocrich, Alţâna, Bârghiş, Pelişor, Richiş, Biertan, Mediaş, Şeica Mare, Slimnic şi Şura Mare.

După peste 400 de kilometri parcurşi pe cele mai frumoase drumuri din judeţul Sibiu, echipajul sibian Gabriel Cotârlea şi Darius Borş a câştigat în premieră Transylvania Classic, o competiţie de regularitate înscrisă în calendarul internaţional al Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice (FIVA). Cei doi au luat startul cu un VW 1300 din 1970 şi au adunat în total 215,7 puncte de penalizare. Victoria de la Sibiu le-a adus şi premiul special, un ceas Tissot, oferit de Albini Prasa.

După cele trei zile de competiţie, pe locul secund s-a clasat tot un echipaj sibian. Bogdan Iancu şi Cristina Iancu au participat cu un VW Golf Cabrio din 1991 şi au adunat 264,8 puncte de penalizare.

Echipajul Cristian Hiver şi Aurelia Hiver, pe un Austin Healey 3000 MKII BT7 din 1961, a terminat pe locul 3 cu 303,6 puncte de penalizare, aceasta fiind cea mai bună performanţă a lor de când participă la competiţia din Sibiu.

În Cupa Dacia cel mai bun echipaj a fost cel format din Caius Tomiţă şi Georgeta Tomiţă care au concurat pe o Dacia 1310 din 1986. Pe podium au mai urcat echipajele Magdiei Balteş / Adrian Duca (Dacia 1310 – 1989) şi Cătălin Oancea / Alex Petraru (Dacia 1300 – 1983).

Dan Siminie/Stelian Bădilă (Ford A – 1929) la categoria C, Jurgen Faff (Alfa Romeo 6C 2500 – 1943) la categoria D, Ovidiu Dulăcioiu (Osca Barchetta – 1956) la categoria E, Gabriel Cotârlea / Darius Borş (VW Karmann Ghia – 1970) la categoria F, Andrei Mitre / Georgiana Gologan (Volkswagen Scirocco – 1985) la categoria G, Caius Tomiţă / Georgeta Tomiţă (Dacia 1310 – 1986) la categoria H, au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricaţie al maşinii cu care au luat startul.

În clasamentul pe echipe s-a impus echipa pefoc.ro, iar la categoria YOUNGTIMER victoria i-a revenit echipajului Bogdan Iancu şi Cristina Iancu.

La ediţia din acest an a competiţiei de regularitate Transylvania Classic s-au acordat şi o serie de premii speciale. Astfel, Emil Mitranovici a primit premiul special pentru cea mai veche maşină din concurs, un Renault Torpedo din 1920, maşina cu cea mai mică cilindree a fost un Rover Mini din 1995 cu 1.275 cmc, iar bulgarii Georgi Andonov şi Ana-Maria Andonova a fost echipajul care a câştigat proba specială de pe cel mai spectaculos drum din lume, Transfăgărăşan.

Transylvania Classic a rămas în calendarul internaţional al Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice şi în 2020, iar Laszlo Tomcsanyi a fost observatorul oficial FIVA la acest eveniment remarcând organizarea foarte bună într-o perioadă marcată de pandemia de coronavirus.

“Este un an dificil, marcat de această pandemiei, şi tocmai de aceea apreciez şi mai mult efortul organizatoric făcut la Sibiu. A fost un eveniment reuşit şi mă bucur că au fost unele modele cu adevărat speciale la start. Doar prin astfel de evenimente putem promova spiritul Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice care are ca scop protejarea, conservarea şi promovarea vehiculelor istorice la nivel mondial. Sloganul nostru este să păstrăm vehiculele de ieri pe drumurile de mâine şi asta s-a reuşit aici la Sibiu”, a spus Laszlo Tomcsanyi, observatorul FIVA la Transylvania Classic 2020.

Ediţia din 2021 a competiţiei de regularitate dedicată vehiculelor istorice şi electrice se va desfăşura în perioada 20 – 22 august.

Transylvania Classic 2020 s-a desfăşurat în perioada 20 – 22 august şi este o acţiune cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu.

Transylvania Classic 2020 este o competiţie dedicată maşinilor clasice şi electrice susţinută de Orange.

Parteneri tehnici: Automobile Bavaria, Tissot, Astoria – Expodue, Printcenter.ro, e-pneu.ro, e-twow.ro, Tămâian, Conacul Maria Theresa, 0-100.ro, Asociaţia pentru Electromobilitate – AERO, Magic FM şi Zile şi Nopţi.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele prim