Tramvaiul românesc produs la Arad aproape de încheierea unor mari contracte

La aproape cinci ani de la lansare, tramvaiul produs în România, la Arad, în parteneriat cu Siemens, este aproape de a primi comenzi consistente de la municipalități.

Este singurul, potrivit SICAP (fostul SEAP) care a depus ofertă la licitațiile pentru Galați, Oradea și Cluj-Napoca și, pe  care foarte probabil le va și câștiga, nefiind un alt competitor și a fost acceptat în a depune respectiva ofertă. Rezultatele pentru aceste licitații vor fi știute în toamnă.

Este oarecum curios că Astra participă singură la aceste licitații, dat fiind că, în anii trecuți, la, de altfel, puținele licitații pentru tramvaie organizate, era o concurență puternică din partea unor actori mari externi, precum Siemenes ori Alstom, dar și a unora regionali, ca PESA ori Skoda. Acum însă, susțin mai mulți primari, aceste companii au de lucru la ele acasă.

Imagini pentru astra vagoane arad

O altă variantă ar fi că nu pot intra în competiție de preț cu Astra, însă, indiferent de motiv, cert este că nu s-au mai prezentat pentru a depune oferte în România.

De doi ani, mai multe municipalități din țară au lansat programe masive de achiziție de mijloace de transport în comun – tramvaie, autobuze, troleibuze –, fie pentru a putea accesa bani europeni, fie pentru că primarii s-au decis să umble la pușculița bugetului local. Numai Bucureștiul pune la bătaie aproape un miliard de euro, în următorii doi ani, pentru autobuze diesel, autobuze electrice, tramvaie și troleibuze.

Târziu, dar mai bine decât niciodată.

Imagini pentru astra vagoane arad

„Sunt sigur că doamna primar Firea va lansa licitaţiile pentru RATB, astfel încât industria din România să mai aibă o şansă. Ceilalţi primari de până acum ai Bucureştiului nu au făcut-o“, arăta Vasile Blidar, acționar principal. Între timp, Firea a lansat licitațiile, a început cu autobuzele, 400 au și fost contractate, și urmează, spune primarul, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze. Asamblarea troleelor este o altă direcție pe care a mers Astra Arad, sesizând probabil oportunitatea din România, cu precădere București. În 2016, Blidar a „bătut palma“ cu Iveco Franţa pentru construcţia, în parteneriat, de autobuze şi troleibuze electrice pe platforma fabricii arădene. Cele două linii de producţie au capacitatea de a furniza un autovehicul la un interval de zece zile și acum așteaptă comenzi. Mai precis, licitații pentru comenzi, pentru că UE nu permite municipalităților să facă achiziții directe.

Recommended For You

About the Author: Seserman Alin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.