DIN TRANSILVANIA, ECONOMIC

Zalău. S-a semnat un nou contract din tronsonul Autostrăzii Transilvania

Astăzi s-a semnat contractul pentru primul lot din autostrada care va traversa județul Sălaj.

Contractul de proiectare și execuție pentru primii kilometri ai autostrăzii Transilvania, din județul Sălaj, între localitățile Zimbor și Poarta Sălajului, a fost semnat astăzi, la Zalău, în prezența Premierului Ludovic Orban.

“Așa cum am mai afirmat, anul 2020 este anul construcției autostrăzii Transilvania, un proiect tergiversat care acum prinde viață!
În acest an vom da în trafic 25 de km aferenți secțiunilor Iernut-Chețani și Biharia-Borș și tot anul acesta am reușit să semnăm contracte de proiectare și execuție pentru alți 52 de km- lotul 1 din secțiunea 1C Târgu Mureș – Ungheni + drum de legătură, Subsecțiunea 3C2 Chiribiș-Biharia și Subsecțiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor și Poarta Sălajului.

De la preluarea mandatului de ministru, în luna noiembrie și până în prezent, am reușit împreună cu managementul CNAIR să deblocăm și restul secțiunilor între Nădășelu și Borș din Autostrada Transilvania, iar pentru toate acestea ( Secțiunea 3B5 Nușfalău–Suplacu de Barcău, Secțiunile 3B3 (Poarta Sălajului – Zalău), inclusiv Tunelul Meseș si 3B4 (Zalău – Nușfalău), Secțiunea 3A2 si 3B1, cuprinsă între Nădășelu – Mihăești – Zimbor) se vor semna în acest an contracte de proiectare și execuție. De asemenea, pentru secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș am reluat licitația.

Un alt obiectiv vital pentru județul Sălaj este VO Zalău etapa 2, un proiect esențial pentru dezvoltarea județului nostru și mult așteptat de zălăuani, îngropat de vechea guvernare pe care am reușit să-l relansam. Sper ca după validarea de către ANAP a întregii documentații să anunțăm în curând rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru drumul de centură și să revin în Zalău pentru semnarea contractului”, a menţionat ministrul transporturilor, Lucian Bode.

Ludovic Orban: “Suntem foarte bucuroşi să fim prezenți aici cu ocazia semnării contractului. Așteptăm semnarea tuturor contractelor de pe Autostrada Transilvania. De asemenea, nu uitați și contractele legate de Brașov-Făgăraș-Sibiu. Acum am înţeles că Autostrada Transilvania, deocamdată, o finalizăm de la Târgu Mureș până la Borș, dar Brașovul trebuie conectat în primă fază de Coridorul IV paneuropean și, ulterior, și legătura de Târgu Mureș. Nu am foarte multe lucruri suplimentare de spus față de domnul ministru și față de doamna director general. Pentru noi, investițiile în infrastructură chiar reprezintă o prioritate. Infrastructura de transport, infrastructura energetică, infrastructura de sănătate, infrastructura de comunicații, infrastructura de educație reprezintă structuri critice care au nevoie, ca de aer, de investiții masive în următorii zece ani, ca suport al dezvoltării economice a României. Am luat măsuri curajoase. Sigur, suntem împiedicați tot timpul. Vă dau numai un exemplu: guvernul pe care îl conduc, la propunerea Autorității Naționale pentru Achiziții Publice, a adoptat o ordonanță de urgență fără precedent în care am stabilit termene precise pentru fiecare pas procedural în cursul achizițiilor. Readuc aminte că au fost achiziții care au durat cinci ani de zile, între momentul lansării procedurii până la semnarea contractului. Numai anul trecut, din cauza modului defectuos în care s-au derulat procedurile de achiziții pe tronsoane de cale ferată, din cauza tergiversării s-a semnat prea târziu contractul pe Brașov-Caţa-Apața-Sighișoara și, din cauza asta, România a trebuit să renunțe la 300 de milioane de euro din Connecting Europe Facilitiy, instrument de finanțare a infrastructurii de transport. Am adoptat o ordonanță de urgență care scurtează foarte mult termenele, care stabilește responsabilitatea persoanelor în cursul procedurilor de achiziții, inclusiv sancționarea acelora care nu își fac treaba. Sigur că a fost atacată la curte, pentru că au fost deranjați judecătorii de intenția noastră de a se impune sancțiuni și pentru magistrați și partea respectivă a fost declarată neconstituțională. Vom reveni cu un act care să înlăture articolele considerate neconstituționale, dar care să mențină aceleași termene rapide pentru derularea procedurilor. De asemenea, doamna director general Mariana Ioniță se pricepe foarte bine la acest subiect știe cum se conduce o companie, a fost implicată o lungă perioadă, cu experiență vastă în tot ce înseamnă proceduri de achiziții, cunoaște foarte bine piața construcțiilor din România și știe foarte clar cum se realizează o licitație corectă și cum se poate ajunge la semnarea unor contracte care să fie respectate. Este foarte important acest lucru. Obiectivul nostru fundamental este să accelerăm la maximum posibil, să apăsăm pedala de accelerație la maximum posibil pentru toate marile proiecte de investiții din România, repet, nu numai investițiile în infrastructura de transport, ci în toate infrastructurile necesare pentru dezvoltarea României”.