23 decembrie 1989, cea mai sângeroasă zi a Revoluţiei

Pe străzile din București și din alte orașe din țară oamenii manifestau împotriva comunismului. Soții Ceaușescu au fost arestați și toată lumea aștepta ca lucrurile sa se liniștească. Din păcate, aceasta a fost cea mai sângeroasă zi a Revoluției. În loc ca lucrurile să se calmeze după arestarea dictatorilor, diversiunea a luat amploare și a dus la întețirea schimburilor de focuri. Numărul victimelor a crescut vertiginos, scene de coșmar având loc la aeroporturile Otopeni și Băneasa.

În dimineaţa de 23 decembrie 1989, 34 de militari în termen de la Cîmpina, chemaţi să apere de terorişti aeroportul de la Otopeni, au fost ciuruiţi dintr-o gravă confuzie a autorităţilor militare de atunci.


Tinerii militari trimişi să apere două puncte strategice au fost primiţi cu cu o ploaie de gloanţe trase de alți militari, informați că vor fi atacați de teroriști. În același timp, de pe clădirile din zona Pieței Palatului, tot în Capitală, cineva deschidea focul asupra soldaților din stradă. S-au înregistrat schimburi de focuri în clădirea fostului Comitet Central al PCR, asupra căreia s-a tras și din sediul Uniunii Tineretului Comunist. Iar Palatul Regal și Biblioteca Centrală Universitară au devenit ținta unui tir incredibil, apoi au fost incendiate.

La ora 20:00, colonelul Gheorghe Trosca, șef de Stat Major al USLA, unitatea antiteroristă a Ministerului de Interne, a primit ordin să intervină la sediul Ministerului Apărării. Dar echipa sa a fost întâmpinată cu foc de către militarii din interior. Colonelul și alți patru ofițeri au murit pe loc, iar alți șapte au fost răniți. Și studenții Academiei Militare Tehnice, chemați pentru întărirea dispozitivului de pază al ministerului, au fost primiți cu gloanțe. Cinci dintre ei au fost uciși pe loc, iar alți opt au fost răniți. Între timp, la Alba Iulia este doborât, nu se știe din ordinul cui, elicopterul în care se aflau șeful Miliției, generalul Constantin Nuță, și adjunctul acestuia, generalul Velicu Mihalea. Pasagerii și pilotul aparatului au murit carbonizați.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.