Ce destinații de vacanță preferă românii?

Românii din nordul ţării merg mai mult în Grecia, cei din estul şi sudul ţării  în Turcia, în timp ce vestul ţării preferă Spania, potrivit unui studiu realizat de turoperatorul Cocktail Holidays în funcţie de rezervările turiştilor.

În Ardeal, cele mai multe vacanţe vândute sunt pentru Spania, în top fiind faimoasa insulă Mallorca, pentru care turiştii alocă un buget de cel puţin 750 de euro/persoană. Turiştii din vestul ţării sunt mai pretenţioşi şi aleg vacanţa după o documentare amănunţită. Românii din sudul şi estul ţării aleg ca destinaţie de vacanţă Bodrum, Tenerife, dar şi Ibiza Greciei, Mykonos, pentru care alocă 799 de euro de persoană, ştiind că vor avea o vacanţă de neuitat, cu servicii excelente. O altă destinaţie preferată de ei este Peninsula Peloponez, cea mai tradiţională zonă a Greciei, oferită în premieră pe zbor charter din această vară, la tarife care pornesc de la 399 de euro/persoană vacanţa de şapte nopţi.

Vacanţele pe charter în Turcia, şi în special în zona Bodrum, pe care românii pare să o redescopere, sunt cele mai căutate la Bucureşti.

În ceea ce priveşte unităţile de cazare, în cazul Turciei majoritatea cererilor sunt pentru hoteluri de cinci stele, în timp ce în Spania, Grecia, Cipru, Croaţia turiştii preferă hoteluri de trei şi patru stele. La nivel naţional, bugetul mediu pentru un sejur de şapte nopţi la un hotel de patru stele, cu demipensiune, transport charter avion, transferuri, taxe şi asigurări medicale şi storno este de 530 de euro/persoană. În general, turiştii care aleg vacanţele Cocktail Holidays sunt cupluri şi familii cu copii, cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, cu studii medii şi superioare, venituri medii şi peste medie, care aleg atât vacanţe de relaxare, cât şi vacante active ori pentru shopping.

Recommended For You

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.