Uncategorized

Ministrul Turismului trăiește într-o lume paralelă: „În trei ani, România va fi principala destinație turistică din Europa“.

„Avem capacitatea să devenim principala destinație din Europa“, a declarat ministrul turismului într-o emisiune televizată. Acesta este este convins că vom fi principalul pol turistic din regiune. Legat de strategie, ministrul a spus că o va realiza în cel mai scurt timp. În acest moment, reprezentanții ministerului se află la festivalul UNTOLD. „Oferim tatuaje gratuit la UNTOLD. Avem două fete care împletesc codițe“, a precizat ministrul.

Declarațiile ministrului sunt halucinante și arată că nici măcar nu se realizează ce se întâmplă. România este la coada clasamentului în UE în privința turismului, la distanță uriașă de țări care sunt mult mai mici decât noi.

Ministerul Turismului nu are nicio bază de date în privința numărului de vizitatori care au vizitat anumite obiective din țară și nici cu principalele obiective turistice. Nu există un top 10 sau top 20 obiective de vizitat. Pe de altă parte, reprezentanții ministerului utilizează date de la Institutul Național de Statistică pentru a afla ce se întâmplă în turismul românesc.

„Ministerul Turismului nu deţine o bază de date actualizată cu privire la numărul biletelor vândute sau al vizitatorilor înregistraţi de fiecare obiectiv în parte care să permită realizarea unui top, aşa cum este prevăzut în solicitarea dumneavoastră“, au transmis reprezentanţii minis­terului, care au subliniat „caracterul dife­rit al acestor obiective, unele sunt ad­minis­trate de autori­tăţile locale, unele sunt în su­bor­dinea minis­te­rului Cul­turii, unele sunt private“, e răspunsul reprezentanților ministerului la o solicitare adresată de ziarul financiar.

Nu știm pe ce se basează strategia ministerului. „În acest sens, fiecare consiliu judeţean a primit o adresă prin care i se solicită informaţii despre obiectivele din zonă, investiţiile din turism şi alte asemenea date necesare realizării unei informări coerente şi complete despre potenţialul turistic al ţării şi nevoile domeniului.“

Cum poate România să aibă loc pe harta mondială a turismului dacă nu ştie unde se află acum şi ce măsuri trebuie să ia pentru a creşte? Cum poți să dezvolți turismul când toate acțiunile sunt în jurul unor întâlniri de prezentare a unei Românii arhaice, cu autointitulați „strategi“ ai județelor, care toacă bani în numele promovării turismului? Cum să promovezi turismul cu amatori, care știu doar să se îmbrace în straie populare și beau țuică și joacă învârtita de pe Someș la Târgurile de turism?

În jur de 2 milioane de străini au intrat în România în ultimul an. Străinii stau în medie 1,9 zile în România. Comparativ, Cehia, o ţară cu o populaţie de două ori mai mică decât a României, primeşte anual 11 milioane de turişti, adică de cinci ori mai mult decât România.

Alin Seserman